Merkpositionering: zo creëer je het!

Blog andrea merkpositionering

Wie ben je als bedrijf en wat heb je te bieden aan jouw klanten? Wat is de toegevoegde waarde? 
Dit is het vertrekpunt voor het maken van de, zo belangrijke, unieke identiteit. De Werkkamer deelt het geheim van het creëren van een sterke merkpositionering.

Je wilt graag met jouw bedrijf een herkenbaar merk zijn, of een organisatie die zich onderscheidt van concurrenten. Je wilt ambities waarmaken en tegelijkertijd de sterke kanten belichten van jouw onderneming. Kortom jouw bedrijf of organisatie heeft een sterke merkpositionering nodig. Daarom moet je keuzes maken, ergens écht voor staan en geen middenweg willen kiezen voor de juiste merkpositionering.

Logo ontwerp
Het is een enorme uitdaging om tussen alle prikkels en boodschappen met jouw merk boven het maaiveld uit te komen. Ook voor ons als ontwerpers. Pinterest en Instagram staan boordevol logo ontwerpen en fotografie, de kwaliteit is echt niet altijd slecht, maar wij willen beter, anders met meer onderscheid en creatiever.

Klanten binden
De strijd om een unieke marktpositie wordt steeds heviger. “Hoe zorg ik ervoor dat mensen zich met mijn merk gaan verbinden?” Het is een vraag die wij vaak krijgen. Klanten of jouw doelgroep gaan alleen de verbinding met je aan als de waardes en emoties van jouw merk bij hen past, met een sterk merk raak je mensen in het hoofd en in het hart.

Hoe bereik je die mensen en nieuwe klanten?
Dit start bij het formuleren van de identiteit van jouw bedrijf of organisatie; het scherp krijgen van de waarde propositie en een passende en onderscheidende positionering van je merk. Het maken van een sterke merkpositionering begint hier.
Zoals onze case voor Doing Better. Een concurrentieanalyse is hierbij een belangrijke tool. Wij analyseren waar de kracht van jouw organisatie ligt en vatten dit in een onderscheidende boodschap met bijpassend ontwerp.
Wij bekijken de kansen in de markt en vergelijken dit met jouw visie. Wat onderscheidt jou van de concurrenten en hoe kun jij hierop inspelen met een slimme positionering?

Het DNA van elke organisatie is uniek, het is een kunst om dit te vertalen naar een merkstrategie en concrete proposities. Als je daarin slaagt, krimpt de lijst met concurrentie.

Laat zien wie je als bedrijf écht bent! De Werkkamer achterhaalt het DNA van jouw merk of bedrijf. Wij doen er alles aan om tot een kloppend brand design te komen, voor de beste merkpositionering. Merkbeleving in woord, beeld en gevoel!

Ben je niet tevreden met jouw merkidentiteit of wil je een hele nieuwe of frisse update? Kom langs!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email