We hebben de laatste maanden zoveel nieuwe websites opgeleverd dat, je raadt het al, we er zelf nogal bij inschoten. Er was gewoonweg geen tijd om ons portfolio aan te vullen. Een tikkeltje beschamend als je dit dringende advies wel aan je klanten geeft. Dus daar hebben we wat aan gedaan….
We hebben de afgelopen jaren veel tijd besteed aan onze vindbaarheid. Samen met eRocket, een ambitieus online marketing bureau in Breda, stippelden we onze doelen uit. En daar gingen we recht op af! We zetten SEO in voor een goede vindbaarheid in Google en we adverteerden zelfs met Google Ads om nieuwe doelgroepen te bereiken. Deze strategie versterkten we met social media kanalen die bij De Werkkamer passen.
En toen werd het 2020, een jaar waarin we alle zeilen hebben bijgezet om onze klanten te helpen, een tijd waarin we vooral erg dienstbaar waren. We verloren onze eigen etalage een beetje uit het oog en dat was merkbaar.
Onze website schreeuwde om nieuwe content, want content verhoogt organisch verkeer en online zichtbaarheid. Hoe dan? Zoekmachines zoals Google houden van content. Ze zijn altijd op zoek naar wat relevant is voor hun gebruikers. Is jouw content relevant? Dan zal Google hier waarde aan hechten. Dit leidt vaak tot een hogere positie in de zoekmachine. Denk bijvoorbeeld aan uitleg over onderhoud van websites. Als een gebruiker hiernaar op zoek is en jij hebt hier een tekst over geschreven, trek je bezoekers naar jouw website.
Onze nieuwe website is rijk gevuld met content, met relevante landingspagina’s die boordevol informatie staan. Dit niet alleen vanwege de vindbaarheid, maar we bieden de bezoeker direct de mogelijkheid om uit te vinden of ons aanbod echt bij hem of haar past zodat ze meteen actie kunnen ondernemen.
Belangrijk hierbij is dat je het voor de bezoeker simpel houdt, zorg ervoor dat de bezoeker krijgt waar hij of zij naar op zoek was en verbind een call-to-action aan de zoekactie.
De call-to-action leidt naar een contact moment, natuurlijk het liefst met koffie.
We hopen dat we je een beetje enthousiast hebben kunnen maken om je eigen site weer eens onder de loep te nemen. Mochten we jou kunnen verleiden voor een kop koffie neem gerust contact op!