Een eigen online magazine in 2020? “Ja!” Zeggen wij volmondig want het is een uniek en effectief marketingmiddel. Vooral in een wereld die steeds meer ‘digital first’ wordt, kan een eigen DigiMags een effectief middel zijn om jouw doelgroep, klanten of werknemers te bereiken en jouw onderneming of organisatie te laten groeien.
Een online magazine wordt vaak verward met een nieuwsbrief, bladerbare PDF of zelfs blog. Maar dat is het niet. DigiMags is een terugkerende, digitale publicatie van artikelen met links en video’s. Net zoals een print magazine, bevat het redactionele content en lees je het lineair. Het kent beleving en interactie, wil je klanten werven dan is het ideaal om er meerdere call-to-actions in te verwerken die leiden naar leads, conversies of kliks naar een website.
Online magazines zijn er in vele soorten en maten. Belangrijk hierin is dat het een extra merkbeleving wordt voor jouw bedrijf of organisatie. Alles is er namelijk in opgenomen, de huisstijl, juiste tone-of-voice, fotografie, illustratie en goede tekstuele content. De storytelling gaat verder dan alleen maar tekst en beeld. Ook video speelt een belangrijke rol in een online magazine.
Maar wat is dan het grote verschil met print magazines? Een online magazine heeft een aantal unieke voordelen:
- Je genereert data die van grote waarde is bij bijvoorbeeld de groei van jouw bedrijf.
- Een online magazine is vindbaar in zoekmachines.
- Je betaalt geen drukkosten en geen verzendkosten. Vooral wanneer je internationaal opereert levert dit veel geld op of als je een groot bereik hebt. En is het dus een duurzame oplossing.
- Door het gebruik van kwalitatieve, goede content is de beleving en interactie hoger.
- Verwijzing naar je website verhoogt het aantal bezoekers wat aantoonbaar leidt tot meer verkoop.
Wil je een unieke aanvulling binnen je huidige communicatiemix dan is een online magazine het middel voor jou. En denk nu niet dat je vijftig pagina’s moet vol schrijven met allerlei interviews, reportages of achtergrondverhalen. Gemiddeld is vier pagina’s met fotografie, tekst en video al een uitstekend volume. Maar wees kritisch in de content, want de kans dat je in de digitale prullenbak komt is aanwezig.
Heeft jouw organisatie behoefte aan een eigen DigiMags zoals Saver? En wil je net als Saver een jaarverslag verwerkt hebben in een levendig online magazine met aandacht voor de rijke verhalen achter en in de organisatie? Neem contact met ons op.