“Iedereen is tegenwoordig maar bezig met z’n telefoon.” Love it? Hate it? Accept it! Dat het mobiele internetgebruik de afgelopen jaren explosief gegroeid is, is een open deur. Van de jongeren tussen 18 en 25 jaar is 40 procent dagelijks drie uur of langer met sociale media in de weer. Dat is natuurlijk veel teveel, maar wel een feit.
Uit cijfers van Google blijkt dat meer dan 60% van alle zoekopdrachten wordt gedaan met een mobiele telefoon. Dit gedrag illustreert nog eens de snelle verschuiving van het internetgebruik van desktop en laptop naar smartphones. Eigenlijk weten we dit allang, maar toch kunnen we het niet genoeg benadrukken.
“Google ‘beloont’ mobiel vriendelijke websites: zij worden bij zoekopdrachten hoger in de ranking geplaatst dan sites die niet geschikt zijn voor mobiel.”
De zoekmachinegigant baseert zich op het principe van Mobile First: websites dienen eerst goed te werken op smartphones. Daarna wordt de weergave op andere devices beoordeeld. Responsive webdesign, lees goed functionerend op ieder device, is niet meer weg te denken. Als dit in orde is, laat je een positieve indruk achter als bezoekers je website openen op hun mobiele telefoon of tablet. Maar er is meer! Zo is het gebruik van responsive webdesign gunstig voor SEO (zoekmachine optimalisatie). Hoe groot of klein het scherm ook is, je website ziet er altijd goed uit. Hiermee is je website dus optimaal voorbereid op de toekomst!
Relevante content en overzichtelijke navigatie zijn ook belangrijke peilers in het zoekmachineverkeer, voor mobiel speelt in het bijzonder dat gebruikers van smartphones ‘vluchtiger’ zijn dan gebruikers van desktops en laptops. Daarom is de laadsnelheid enorm belangrijk. Volgens Google moeten we deze beperken tot minder dan twee seconden per pagina.
Het is dus niet voor niets dat wij dit aanbieden. Bekijk onze portfolio voor meer voorbeelden. Loop gerust eens binnen!