Hoe doe je dat? We hebben het hier over online communicatie, berichten gedeeld op social-media. Voor iedere ondernemer ziet dat er anders uit. De eigenaar van een koffietentje (in deze tijd is iedere vergelijking lastig) “post” makkelijker een bericht dan een producent van kunststof verbindingsstukken.
Waarom lijkt het voor die producent lastiger te zijn om op een onderscheidende, authentieke manier naar buiten te treden? Redenen die wij terug horen zijn: “We maken kunststof verbindingsstukken die onder de grond verdwijnen, zo bijzonder is dat niet of we kunnen onze opdrachten niet naar buiten brengen, omdat we ter plekke problemen proberen op te lossen”.
2021 gaat echt over authentiek en geloofwaardig zijn. Dit zorgt voor klanten die zich met je willen verbinden!
Stel jezelf daarom de vraag wat je wèl kunt vertellen, wat jouw bedrijf uniek maakt en waar je voor staat.
Ik help je op weg met wat voorbeelden:
- Wij maken maatwerk producten
- Niche in de markt
- Trouwe medewerkers, zij voelen zich verbonden met het bedrijf
- Specialistische medewerkers die als geen ander hun vak verstaan
- Bijzonder machinepark, dat zorgt dat wij innovatief kunnen werken
- Goede relatie met klanten vanwege onze kwaliteit en zorg
- Geweldige service, omdat we enorm betrokken zijn
Het lijken voor de hand liggende onderwerpen, maar dat zijn het niet. Jouw unieke kennis en expertise geven deze onderwerpen diepgang en wekken interesse bij de lezer. Wie wil er niet in de keuken kijken van de chef-kok? Juist dat kijkje in de keuken laat de echte kant van jouw organisatie, jouw mensen of product zien. We hebben er een mooi woord voor “storytelling”. Wij houden ervan! En we doen niets liever dan mooie verhalen vertellen.
Als ontwerpers willen we dat die verhalen tot de verbeelding spreken en tot leven komen, maar ook dat het resultaat oplevert. De berichten die jij bijv. op Linkedin plaatst zijn meetbaar en kunnen tot meer bezoekers op je website leiden, tot meer klanten, het liefst tot meer omzet.
Kies het kanaal en het verhaal dat bij jouw bedrijf past. En zorg dat wat jij op social media vertelt terug te vinden is in je website, in je brochure of ieder ander middel dat je inzet om gezien en gehoord te worden. Maak de informatievoorziening sluitend.
Wil jij je beter onderscheiden? We helpen je graag verder!