On- & Offline campagne

Bewust communiceren

Online en offline campagnes

Wat je zegt, ben je zelf én moet je laten zien. Niet op één plek, nee, overal! Toeval of geluk zijn figuranten in het verhaal van online en offline communicatie. Planning, spreiding en metingen zijn de hoofdrolspelers en bieden houvast. Hoe zichtbaar ben jij?

Van campagne naar conversie

Posters en abri’s buiten, flyers en folders binnen en sponsored berichten en advertenties op social media. De doelgroep ziet het eerst, al fietsend. Leest het vervolgens de week erna in een folder en herkent dezelfde boodschap online. Toch maar eens klikken. Conversie! Zo werkt de synergie van een geoptimaliseerde campagne in een notendop. Sta je aan het begin van een nieuwe lancering of een belangrijk event? Wij denken graag mee over de campagne!

Effectieve campagne? Maak scherpe keuzes!

Natuurlijk, het zijn lastige keuzes. Leg je de focus op digitaal of print? Het kan – en moet – eigenlijk naast elkaar bestaan om het maximale effect te bereiken. Maar ook hier geldt: maak keuzes weloverwogen. Een campagne moet passen bij de boodschap, doelgroep en afzender. Dat is de meetlat die je steeds naast jouw campagnekeuzes houdt. Wij bij De Werkkamer adviseren een dynamische mix van communicatiemiddelen. Herhaling en afwisseling werkt en versterkt. Daarbij vraagt elke doelgroep weer om een iets andere benadering, zowel qua boodschap als kanaal. Het is geen rocket science, maar je kunt er maar beter goed over nadenken, wil je met jouw campagne een goed effect behalen. Want met jou zijn er duizenden andere bedrijven die vechten om de aandacht van dezelfde doelgroep!

"Campagne concept, boodschap en planning?
Laat dat maar aan ons over!"

Digitaal of drukwerk?

De vraag moet niet meer uitsluitend zijn: “gaan we voor drukwerk of digitaal?”, maar “hoe vertellen we zo effectief mogelijk ons verhaal?”. Wij zijn verhalenvertellers in woord en beeld en denken dolgraag mee. Naar aanleiding van een verkennend gesprek gaan we aan de slag met een voorstel dat antwoord geeft op bovenstaande vraag. En natuurlijk kan daarbij gekozen worden voor een online personeelsmagazine in plaats van een gedrukt personeelsblad, maar dan moeten de afwegingen wel de juiste zijn (lezerspubliek vs. kosten besparen). Daarbij spelen het gedrag en de interesses van jouw doelgroep een belangrijke rol. En dat is steeds een onderzoek en heroverweging waard!

Naast het activeren van online en offline campagnes heeft De Werkkamer meerdere (aanvullende) expertises.

Behoefte aan een effectieve en uitgebalanceerde
on- en offline campagne?

Heeft jouw organisatie behoefte aan een effectieve online en/of offline campagne?
De Werkkamer werkt, ook voor jou!