Wil je een eigen online magazine laten maken?
Heeft jouw organisatie behoefte aan een eigen DigiMag, met aandacht voor de rijke verhalen achter en in de organisatie?
Bij De Werkkamer kun je professioneel een online magazine laten maken en hiermee het volledige verhaal achter jouw merk, bedrijf, dienst of product vertellen! Onze DigiMags doen jouw business recht, door informatie op een redactionele manier te presenteren. Dat is voor zowel ingewijden als leken interessant om te lezen!
Waarom zou je een magazine laten maken? Heel eenvoudig: redactionele content gaat – in tegenstelling tot commerciële content – vaak meer de diepte in. Niet alleen de centrale boodschap, maar ook sub-onderwerpen en achtergrondverhalen worden voor het voetlicht gebracht. In bijvoorbeeld een persbericht ligt de focus vaak op slechts een lancering, vernieuwing of andere nieuwswaardigheid. Door een online magazine te maken kan je veel meer over een bedrijf of product vertellen. Denk hierbij aan de ontstaansgeschiedenis, het belang ervan, gesprekken met betrokken partijen, enzovoorts. Een digitaal magazine is daarom een uitstekende toevoeging aan je communicatie uitingen, omdat je hiermee de consument echt kunt overtuigen van jouw visie en unique selling points.
Online magazines zijn een warme aanvulling op de vaak al bestaande communicatiemiddelen. Een DigiMag doet recht aan het brand design: de merkbeleving van jouw organisatie. Alles is er namelijk in opgenomen, de huisstijl, juiste tone-of-voice, fotografie, illustraties en rijke tekstuele content. De lezer inspireren met storytelling, dat is wat een online magazine in een notendop doet.
Die storytelling gaat verder dan alleen de teksten. Ook fotografie en video dragen daaraan bij. De teksten zijn met vaart geschreven en allesbehalve droog, waarmee jij jouw doelgroep echt inspireert. De focus, boodschap, visie en missie van een bedrijf blijven bij de lezer daardoor veel beter hangen. Kortom, door een online magazine te laten maken door De Werkkamer wek je sympathie met goede, oprechte verhalen.
Google Analytics-metingen toonden ons dat een online magazine meer bezoekers naar de website trekt. Na het lezen van een interview met de directeur van een interessant bedrijf, een enthousiaste medewerker of een ontwikkelcase van een innovatief product, is de trigger om meer online te lezen veel groter. Een call to action leidt dus vaker tot conversie (een klik, boeking of aankoop online). Deze inzichten zetten wij graag in wanneer wij jouw online magazine maken. Ook wanneer je offline
Wil je een eigen online magazine laten maken?
Heeft jouw organisatie behoefte aan een eigen DigiMag, met aandacht voor de rijke verhalen achter en in de organisatie?