Communicatie- en contentstrategie

Shine a light on yourself

Communicatie- en contentstrategie

Jouw LinkedIn-pagina, foto’s op Instagram, de keuze om wel of niet te bloggen of mailings te versturen, maar ook de opmaak van advertenties of andere communicatie-uitingen: allemaal is het onderdeel van communicatie. Als contentbureau geloven wij dat je als bedrijf krachtiger kunt communiceren als je dat doet vanuit een stevige strategische basis.

Een consistente communicatiestrategie

Bewuste communicatie zorgt voor helderheid, naar je organisatie en je doelgroep. Een consistente communicatiestrategie is een dankbare basis om je uitingen meetbaar te maken. De contentstrategie verscherpt je boodschap. Spits die daarom toe op diverse kanalen. Een productlancering communiceer je nu eenmaal anders aan werknemers dan aan klanten. Als contentbureau laat De Werkkamer graag wat licht schijnen op de communicatie- en contentstrategie die past bij jouw bedrijf.

Verhalen vertellen maakt je sympathiek

Het hoeft niet zo streng en formeel. Afhankelijk van het doel, de doelgroep en de middelen en kanalen pas je de boodschap aan. Onze DigiMags zijn daar een goed voorbeeld van. Doordat er geen direct commercieel doel is, kun je als bedrijf veel meer persoonlijkheid laten zien. Mensen weten vaak wel wat je verkoopt, maar wie zitten erachter en hoe ziet het productieproces er bijvoorbeeld uit? Juist die informatie kan voor veel sympathie zorgen; bij zowel de externe doelgroepen en partners als de medewerkers. Hierdoor zullen mensen zich eerder binden aan jouw merk en dat levert je op de lange duur veel op!

"Denk niet alleen in doelen,
maar ook in verhalen!"

Eerst de contentstrategie, dan schrijven

Zonder strategie kun je geen duidelijke boodschap overbrengen. Als contentbureau weten wij hier alles van. Daarom gaan we graag eerst in gesprek met jou, om te achterhalen wat de wensen en mogelijkheden zijn. Met onze expertise en jouw specialisme komen we tot een gedegen strategie die de tand des tijds kan doorstaan

Idealiter is De Werkkamer al vanaf het begin betrokken bij een campagne of concept. Van daaruit ontstaan de beste ideeën! Zo ook bij de communicatie. Op basis van een communicatievraagstuk gaan we aan de slag met de strategie, daarna kunnen we gaan schrijven. Geen trial and error, maar gericht en bewust communiceren. Heb jij behoefte aan een ervaren contentbureau die kan helpen jouw strategie vorm te geven? Neem dan contact met ons op!

Naast strategisch inzicht heeft De Werkkamer meerdere (aanvullende) expertises:

Behoefte aan een scherpe strategie door een ervaren contentbureau?

Heeft jouw organisatie behoefte aan een communicatiestrategie en passende content?
De Werkkamer werkt, ook voor jou!