DigiMags
Online magazines met echte verhalen
Onder de naam DigiMags specialiseerde De Werkkamer zich in het ontwikkelen en uitgeven van digitale (branded) magazines. Zo tonen we de ware aard van een merk of bedrijf in zijn volle glorie. Vertel ook jouw unieke verhaal redactioneel en digitaal!
“Met storytelling wek je als bedrijf meer sympathie”
Wij bij De Werkkamer zijn ontzettend trots op onze DigiMags. We worden erg blij van de productie en redactie ervan en kregen tot nu toe zoveel positieve reacties, dat we het liefst voor al onze klanten een DigiMag zouden maken. Vooral omdat we ervan overtuigd zijn dat het werkt. Niet alleen extern, ook intern is het een sterk communicatiemiddel dat personeel en partners betrokken en geïnformeerd houdt. Ben je benieuwd naar onze online magazines? Kijk dan ook even op DigiMags.nl.
Een écht eigen magazine
Vertel het volledige verhaal achter jouw merk, bedrijf, dienst of product, in een eigen online magazine! Onze DigiMags doen jouw business recht, door informatie op een redactionele manier te presenteren.
Redactionele content gaat – in tegenstelling tot commerciële content – vaak meer de diepte in. Niet alleen de centrale boodschap, maar ook subonderwerpen en achtergrondverhalen worden voor het voetlicht gebracht. In bijvoorbeeld een persbericht ligt de focus vaak op slechts een lancering, vernieuwing of andere nieuwswaardigheid. Door middel van een online magazine kan je veel meer over een bedrijf of product vertellen: de ontstaansgeschiedenis, het belang ervan, gesprekken met betrokken partijen, enzovoorts. Dat is voor zowel ingewijden als leken vaak erg interessant om te lezen.
Storytelling inspireert
Online magazines zijn een warme aanvulling op de vaak al bestaande communicatiemiddelen. De lezer inspireren met storytelling, dat is wat een digitaal magazine in een notendop doet. Die storytelling gaat verder dan alleen de teksten. Ook fotografie en video dragen daaraan bij. De teksten zijn met vaart geschreven en allesbehalve droog. De focus, boodschap, visie en missie van een bedrijf blijven bij de lezer daardoor veel beter hangen! Kortom, met een DigiMag van De Werkkamer wek je sympathie, met goede, oprechte verhalen.
Groot bereik met online magazine
Google Analytics-metingen toonden ons dat een online magazine meer bezoekers naar de website trekt. Na het lezen van een interview met de directeur van een interessant bedrijf, een enthousiaste medewerker of een ontwikkelcase van een innovatief product, is de trigger om meer online te lezen over het betreffende bedrijf veel groter. Een call to action leidt dus vaker tot conversie: meer kliks, boekingen of aankopen dus!