Ik vind het heerlijk om me samen met de klant in hun markt, behoefte en bijbehorende doelgroep te verdiepen. Ik laat ze strategische kansen ontdekken die ze daarvoor zelf nog niet zagen. Hoe lastiger de vraag, des te meer voldoening haal ik uit deze trajecten. Het ontwikkelen van nieuw of verbeteren van bestaande proposities is een van mijn specialismen. Dit is vaak lastig voor organisaties omdat ze in de waan van de dag leven en er niet meer met afstand afstand naar kunnen kijken. Ik kijk het liefst mee over een langere periode, ik ben geen consultant die even zijn kunstje doet en je vervolgens aan je lot overlaat.
Veel klanten vergeten om aandacht te besteden aan het behouden van (de juiste) klanten; wel doen!
Ook af en toe de tijd nemen om keuzes te toetsen aan de gemaakte plannen is een absolute must. Ook geloof ik heilig in het meetbaar maken van de resultaten van communicatie-acties. Geen keuzes maken en alles voor iedereen willen doen is de grootste valkuil. Evenals het te verliefd worden op je product en vergeten wat je klant echt wil!
Met De Werkkamer werk ik al een paar jaar met veel plezier samen. We delen dezelfde nuchterheid en als voormalig marketing manager en online marketing specialist deel ik de passie met hen voor de kansen die nieuwe media bieden, maar wel in slimme (omni channel) combinaties met de iets traditionelere kanalen. We gooien nooit het kind met het badwater weg!
In mijn vrije tijd reis ik rond door Schotland of Scandinavië in mijn hele oude Landcruiser. Ook scheer ik graag over de golven op mijn windsurfplank of werk ik mij al wandelend of fietsend door de bergen in het zweet!