Zoals je misschien al weet of hebt gelezen houden wij van WordPress websites. Het is het meest gebruikte Content Management Systeem (CMS) ter wereld: volgens WordPress zelf is 30% van het internet erop gebouwd, andere bronnen spreken van zelfs meer dan 50%. Met het CMS beheer je eenvoudig je eigen website. Dat is natuurlijk fijn, maar daar gaat nog wat aan vooraf.
Je wilt je onderscheiden van andere bedrijven. Met een eigen look & feel geef je kleur aan je website en dus aan je product of bedrijf. En wil je het echt professioneel aanpakken, dan komt er meer bij kijken. Je website moet aansluiten op de huisstijl. Kleuren, lettertypes, beelden zijn daar allemaal onderdeel van. Tekst ook, maar dat is een verhaal apart en soms helaas onderschat.
Het begint met de vraag “wat is de boodschap die je als bedrijf wilt overbrengen” Het goed verwoorden hiervan is van belang voor de effectiviteit. Jouw doelgroep moet zich in de boodschap herkennen! Daar heb je de juiste woorden en tone-of-voice voor nodig. Met content die SEO technisch goed geschreven is.
“Wat is nou eigenlijk een sterke SEO tekst?”
Met SEO / Zoekmachine optimalisatie richt je de tekst in op het beantwoorden van relevante vragen. Dat betekent dat je eerst moet uitzoomen naar de vraag van jouw doelgroep. Die zoekt op een combinatie van woorden, omdat hij of zij een probleem of behoefte heeft. Door gerelateerde zoekwoorden te gebruiken in de juiste landingspagina’s van jouw website, wordt je beloond door Google. Als je dit goed aanpakt wordt je beter gevonden en dat is toch waar het om draait.
We helpen je heel graag verder, want eerlijk is eerlijk goede vindbaarheid is topsport.